PACHETUL DE TURNARE PRIN INJECȚIE LSR

PRODUSE OPTICE SOFISTICATE

 

Sumitomo (SHI) Demag Plastics Machinery GmbH, în colaborare cu specialistul în LSR, (Cauciuc Siliconic Lichid) Nexus, a dezvoltat o aplicație cu ajutorul unei mașini total electrice IntElect pentru producṭia unui ghidaj luminos de vârf de gamă pentru farurile auto cu matrice LED.

Pentru a marca lansarea pachetului de turnare prin injecție de precizie IntElect LSR, Sumitomo (SHI) Demag a produs probabil una dintre cele mai provocatoare şi sofisticate aplicații LSR de pe piață – un far cu matrice LED care oferă vehiculelor rutiere o distribuție optică adaptivă. „Dacă o companie poate modela prin injecție o componentă LSR de vârf de gamă ca aceasta, orice aplicație LSR de inginerie, iluminat, electrică sau medicală este realizabilă”, exclamă Thomas Kottler, Manager de proiect LSR la Sumitomo (SHI) Demag.

Prin selectarea partenerilor de echipamente care sunt dedicaṭi în întregime pentru LSR, Sumitomo (SHI) Demag trimite un mesaj puternic către piață. Prin crearea de la început pâna la sfârşit a unei celule de turnare LSR complet operaționale și automatizate, care nu face compromisuri asupra niciunui aspect de performanță, compania și partenerii săi aleşi stabilesc un nou reper pentru precizie, calitatea pieselor și eficiența producției.

 

Cea mai bună mașină pentru aplicaṭie

Sistemul de turnare prin injecție este un IntElect 130 complet electric configurat special și echipat cu un șnec special, valvă non retur (torpilă), sistem de vid și alte opțiuni specifice pentru LSR. Ca unitate de bază, gama IntElect iese în evidență față de sistemele LSR concurente și este deosebit de competentă în gestionarea aplicațiilor dificile.

În special, sistemul de acționare al IntElect este orientat spre dinamică, precizie și repetabilitate superioare. Combinat cu sistemul de protecție al matriței încorporat și cu un consum de energie redus cu 20% comparativ cu sistemele concurente, mașina IntElect face parte integrantă din stabilitatea prelucrării, eficiența și disponibilitatea necesare pentru manipularea unui silicon de calitate optică.

Thomas explică: „Vâscozitatea redusă a materialului LSR necesită o prelucrare de înaltă precizie. Este exact motivul pentru care sunt concepute unitățile de antrenare directe IntElect, care asigură poziționarea exactă a șnecului în timpul injectării materialului. În plus, LSR acționează contrar unui material termoplastic în ceea ce privește căldura și consistența. Ca urmare, cilindrul trebuie răcit pentru a evita întărirea materialului înainte de a ajunge în matriță.

Șnecuri speciale, cu un diametru între 14mm și 45mm, cu un sistem de etanșare al axului sunt adaptate materialului. În prezent, pachetul LSR este disponibil pe mașinile IntElect cu forṭe de strângere cuprinse între 50 și 180 de tone. Alte caracteristici speciale din cadrul pachetului LSR includ o valvă non retur (torpilă) cu arc pentru a evita refluxul necontrolat al materialului, o duză de închidere special concepută pentru LSR, plus o secvență de vidare controlată pentru putea a extrage aerul din cavitățile matrițelor și pentru a preveni bulele de aer din interiorul pieselor LSR.

În plus, platanele cu presare centrală de la Sumitomo (SHI) asigură o rigiditate ridicată și o distribuție uniformă a forței de strângere pentru a putea oferi o distribuție mai echilibrată a presiunii, în timp ce sistemul robust de ghidaje liniare controlează cel mai înalt nivel de paralelism al platanelor.

Fiind un sistem IntElect, mașina are un sistem evoluat cu senzor de protecṭie a matriței (activeProtect). În plus, utilizatorii IntElect pot beneficia de dotări începând de la un control îmbunătățit al presiunii de injecție până la graficul forței aruncătorului.

 

Colaborarea cu specialiştii de vârf pentru LSR

Echipamentul periferic special este critic pentru întreaga celulă de procesare. Sumitomo (SHI) Demag a selectat în mod intenționat parteneri LSR, considerați ca fiind cei mai inovatori şi care de asemenea, împărtaşesc aceeaşi atenție deosebită acordată preciziei.

Nexus a creat conceptul și a proiectat matrița cu patru cavități de ghidaj luminios LSR. Compania a furnizat, de asemenea, unitatea de amestecare și dozare și automatizarea completă din aval pentru extracṭie din matriṭă.

La fel ca și IntElect, cea mai recentă generație a mașinii de dozare Nexus modelul ServoMix (Z200), dispune de o servoacṭionare extrem de eficientă. Sistemul de pompare cu funcționare continuă stabilizează dozarea și asigură un raport de amestecare precis, indiferent de volumele de dozare. Unitatea efectuează, de asemenea, o aerisire neîntreruptă a materiei prime LSR utilizând noua tehnologie Splitnex a companiei pentru a elimina aerul înainte de a putea ajunge în mașină și, în cele din urmă, în produs.

Pentru a optimiza calitatea componentelor LSR, Nexus a instalat, de asemenea, tehnologia Timeshot de control al culeelor reci. Permițând controlul direct al fiecărei cavități individuale printr-o poartă cu supape cu ac, tehnologia asigură umplerea fiecărei cavități a matriței în mod echilibrat. Toată tehnologia este controlată pentru o configurare optimă printr-un dispozitiv activat prin browser-ul maşinii.

Expertul german în componente optice Innolite a furnizat inserțiile de matriță prelucrate cu diamant. Inserțiile Innolite au garantat că suprafața fiecărei lentile luminoase era în mod repetat fără defecte și fără zgârieturi, asigurând cele mai bune performanțe optice ale întregului far.

Dow a furnizat cauciucul siliconic optimizat pentru aplicații optice. Creat special pentru aplicații cu lămpi și corpuri de iluminat cu LED, stabilitatea sa termică superioară păstrează transparența ridicată, chiar și în cele mai aspre medii.

„Parteneriatul cu astfel de companii stă la baza angajamentului nostru față de piața de turnare LSR”, subliniază Thomas, care a fost angajat de Sumitomo (SHI) Demag pentru a conduce centrul de dezvoltare LSR al companiei cu sediul în Schwaig, Germania.

Matricele de lumini cu LED-uri pentru automobile sunt doar una dintre aplicațiile LSR unde, conform studiilor de piață, se prognozează o creștere semnificativă. Se așteaptă ca segmentul farurilor adaptive să crească la cel mai rapid ritm între momentul de față și 2023, determinat de cererea ridicată din Europa și Asia Pacific.

Thomas adaugă: „Aceasta este o tehnologie extrem de sofisticată, care cuprinde suprafețe optice complexe în care lumina este ghidată prin suprafețele lustruite micro-frezate. Prin conectarea la un sistem de control video, LED-urile individuale sunt pornite și oprite pentru a se asigura că utilizatorii de pe șosea nu sunt orbiți de un fascicul complet sau pentru a evidenția un anumit obstacol rutier. În prezent, tehnologia se limitează la vehiculele premium, dar în viitor aceste faruri ar putea deveni mai obișnuite.

„A fi implicat într-un astfel de proiect inovator LSR atunci când această tehnologie este încă la început, este o mărturie a anticipării de către compania Sumitomo (SHI) Demag a tendințelor viitoare.”

Un studiu recent realizat de Polaris Market Research a prognozat că piețele globale de elastomeri de silicon vor fi evaluate la 9,34 miliarde USD până în 2026. Această creștere rapidă înseamnă că LSR devine rapid materialul ales pentru aplicații specifice din segmentele electronicii digitale și industriei auto.

Pachetul LSR de la Sumitomo (Shi) Demag este disponibil pe mașinile IntElect cu forṭe de strângere între 50 şi 180 de tone

 

Sumitomo (SHI) Demag Plastics Machinery GmbH

 

Sumitomo (SHI) Demag a modelat dezvoltarea industriei materialelor plastice încă de la începuturi. Ca specialist în mașinile de turnare prin injecție pentru prelucrarea materialelor plastice, Sumitomo (SHI) Demag și compania sa mamă japoneză sunt leaderi ai industriei.

Rețeaua globală de dezvoltare și producție a Sumitomo Heavy Industries și Sumitomo (SHI) Demag este alcătuită din patru fabrici din Japonia, Germania și China, cu peste 3.000 de angajați. Portofoliul de produse include mașini de turnare prin injecție electrice, hidraulice și hibride, cu forțe de strângere cuprinse între 180 și 15.000 kN. Cu peste 125.000 de mașini instalate, Sumitomo (SHI) Demag este prezent pe piețe globale importante și se clasează printre cei mai mari producători de mașini de turnare prin injecție din lume.

La sediul central al Sumitomo din Chiba, Japonia, compania produce mașini cu forțe de strângere în intervalul mic până la mediu. Aproape 95% din toate mașinile livrate sunt echipate cu un concept de acționare complet electrică. Fabricile germane Sumitomo (SHI) Demag din Schwaig și Wiehe produc gama Systec Servo cu acționare hibridă, precum și gama El-Exis SP și Systec SP de mașini de mare viteză și performanță. Gama complet electrică IntElect pentru clienți internaționali este de asemenea produsă în Germania.

Încă din 1998, Sumitomo (SHI) Demag și-a înființat prima fabrică de producție în Ningbo / China. În 2015, filiala chineză Demag Plastics Machinery (Ningbo) Co., Ltd. a instalat o fabrică cu o suprafață de 13.000 m2. Acesta este destinată producției gamei Systec C cu forțe de strângere cuprinse între 500 și 10.000 kN pentru piața asiatică.

În plus, față de mașinile de turnare prin injecție, Sumitomo (SHI) Demag oferă sisteme personalizate și standardizate pentru automatizarea manipulării pieselor, soluții tehnice și de proces pentru aplicații speciale, servicii personalizate și concepte de service, precum și o serie de opțiuni financiare pentru a sprijini investițiile în mașinile de turnare prin injecție.

Cu rețeaua sa completă de vânzări și servicii de filiale și agenții, Sumitomo (SHI) Demag este prezentă pe toate piețele importante.

Create your account