Se atinge un important stadiu de dezvoltare în ambele sectoare
Mai eficient, mai dinamic, mai sustenabil. Când aceste trei caracteristici sunt asociate cu industria auto, gândurile se îndreaptă instinctiv către vehicul. Cu toate acestea, rămâne loc, în ceea ce privește eficiența, dinamica și rentabilitatea, pentru îmbunătățiri ale producției de-a lungul lanțului de aprovizionare în fabricarea de automobile și adoptarea de noi sisteme, tehnologii și politici de lucru și înlocuirea celor vechi. Analiștii prevăd că 2022 va fi anul accelerării inovației pentru industrie, care a stagnat în timpul pandemiei. Cursa perfecționării continuă.
Ascensiunea puternică a componentelor electronice
Pentru a parafraza acționarii din industrie „Industria auto se schimbă”. În același timp, transformările actuale către „vehicule electrificate” schimbă cerințele făcute furnizorilor. Cu țări precum Norvegia, Franța, Germania și Marea Britanie care introduc legislații ce interzic vânzarea de vehicule non-electrice – unele chiar începând cu 2025 – sunt numeroase inovațiile în acest spațiu. Construcția vehiculelor electrice are o influență majoră.
Deja, interioarele vehiculelor au început trecerea către un confort sporit, comoditate, siguranța șoferului și crearea unei experiențe senzoriale. Accentul pe conducerea conectată și autonomă este în creștere, iar instalarea mai multor componente electronice devine necesară, de ex. senzori de siguranță pentru detectarea situațiilor de trafic sau a pietonilor.
Ca urmare, proporția componentelor electronice, cum ar fi mufele și senzorii, crește semnificativ. Un studio realizat de Institutul Roland Berger prezice că ponderea componentelor electronice listate în vehiculele viitorului va crește de la 16% (vehicule cu motor cu ardere internă, 2019) la 35% (vehicule electrice cu baterie, 2025).
Sursă: Computer on wheels / Disruption in automotive electronics and semiconductors | Roland Berger | 01/2020)
Noi provocări pentru furnizorii din industria auto
Pe măsură ce societatea se îndreaptă către componente electronice mai integrate și mai sofisticate în vehicule, mașinile de turnare prin injecție și OEM-urile trebuie să se adapteze.
În ciuda popularității mașinilor cu acționări hidraulice în sectorul auto, volumele mai mari de producție în viitor vor determina în mod natural producătorii să ia în considerare eficiența și reducerea rebuturilor pe suprafața de producție. Această nevoie de a spori precizia și de a eradica componentele defecte, determină mai mulți procesatori din lanțul de aprovizionare auto să treacă la mașini de turnare prin injecție complet electrice.
Dinamică, precisă și realizând economie de energie, o mașină de turnare prin injecție complet electrică se aliniază perfect acestor ambiții viitoare, în special repetabilitatea fabricației pieselor cu cerere mare, prin:
– Timpi de ciclu rapid
– Productivitate ridicată
– Stabilitate ridicată a procesului
– Mediu de producție curat și silențios
– Eficiență energetică
În plus, mașinile complet electrice reduc semnificativ eforturile de întreținere prin reducerea utilizării de consumabile de exemplu uleiuri și filtre. Echilibrul energetic al mașinilor Sumitomo (SHI) Demag se datorează în mare parte motoarelor eficiente cu acționare directă. Această eficiență ridicată înseamnă că mașina nu necesită energie pentru a răci acționările și comenzile. În timp ce mașinile hidraulice se bazează pe furtunuri, supape și pompe, versiunile complet electrice dispun de servomotoare controlate digital. Acestea oferă o precizie repetabilă la fiecare ciclu. Rezultatul este o mașină cu un consum mai scăzut de energie pentru aplicațiile din sectorul auto.
Regândirea mediului de producție
Deși costurile inițiale de investiție pentru mașinile de turnare prin injecție complet electrice pot fi ușor mai ridicate, acestea sunt rapid compensate de eforturile de întreținere semnificativ mai reduse, o calitate mai bună, reducerea rebuturilor, economii de energie și o capacitate de producție crescută.
Producția sustenabilă a viitorului de-a lungul întregului lanț de aprovizionare auto necesită angajamentul tuturor părților, inclusiv al producătorilor de echipamente de producție. Pe măsură ce furnizorii își extind producția de piese de precizie și componente ale autovehiculelor electrice, dezideratul comun împărtășit între zona producției integral electrice și sectorul auto se va suprapune și mai mult. În acest sens, turnarea prin injecție cu mașini integral eletrice și producția de vehicule electrice vor continua să fie conectate în viitor pentru mult timp.